23 Aralık 2013 Pazartesi

Çiçek bakamayan ( bakmayı unutan) ben gibiler için bir formül... :-)



Kaç çiçeğimi soldurdum, bazılarını dışarıdan bahçe toprağı aldığım için karıncalar bastı. Meğerse içi karınca yumurtası doluymuş. Bu nedenle hazır toprağa devam. Tatile gideceğim zaman çiçekleri büyük kaplara su doldurup az güneş alan bir yere bırakırdım. Adana sıcağında bazen sonuç fiyasko oluyordu. Bu bir araştırayım dedim ve çok güzel fikirler ile karşılaştım. Her zamanki gibi çözümü ağaçlar.net'de buldum.

İşte aşağıda yayınlıyorum. 3. formulü deneyeceğim inşallah. Balkon bitkilerim içinde bir serum hortumundan faydalanmayı düşünüyorum. Onuda yaparsam sizinle paylaşacağım. 

***************************************************************************************************
Bitkilerinizi evde bırakmak zorunda iseniz, bitkilere birkaç hafta yetecek besinleri ve suyu sağlayacak “bitki bakıcısı” denilen buluştan yararlanabilirsiniz. 

Bir çeşit bitki kabı olan ve su absorbe eden köpükten yapılmış olan buluş, aynı zamanda besin maddesi de içermektedir.

Name:  3.jpg
Views: 12495
Size:  10.5 KB

Eski usulde ise bitkiler banyo kenarına konulur ve emici yün iplikler yardımıyla, her bitkiye yavaş fakat düzenli su sağlanılır. 

Name:  1.jpg
Views: 12407
Size:  12.9 KB

Benzer bir sistem, büyükçe bir kova ya da kase ile herhangi bir kenara kurulabilir. 

Name:  2.jpg
Views: 12690
Size:  15.2 KB

Evde bulunulmadığı zamanlar bitkilerin doğrudan güneş ışığı alan fazla ısıtılmış bir odada bulundurulmaması gerektiği akıldan çıkarılmamalıdır.

Kaynak: http://www.kadinveaile.com

***************************************************************************************************


Paşapalası, Aşk merdiveni , Alovera , Mum çiçeği, Kaktüs ve diğer bitkilerim artık unutulmayacaklar. Allah'a şükür. :-)

Sevgiler,

1 yorum:

  1. bu yöntemler çok hoşuma gitti,sağolun
    her tatile çıkışta çiçeklerimiz sorun oluyor,deneyeceğim bunları

    www.minikmini.blogspot.com

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız için Teşekkür Ediyorum :-)

KIRMIZI PAPUÇLAR

KIRMIZI PAPUÇLAR

BİRREKLAM TV ( REKLAM İZLE KAZAN )