2 Aralık 2019 Pazartesi

EYVAH ÇOCUĞUM HİÇBİR ŞEY YEMİYOR !



  •  Birgün kendi elleriyle iştahla yediğini görecekmiyim…
  •  Abur cubura mıdesinde yer var fakat faydalı gıdalara gelince yemez bu çocuk niçin böyle…
  •  Ahhhh şu yiyen çocuklar ne güzelde yiyor , benim çocuğumda birgün böyle yer mi…
  •  Oturarak bir yemesini öğrenemedi durmadan peşinden koşuyorum…


Böyle böyle uzaaaaar gider. Arkadaşlar inanın benim çocuğumda yemeyen bir çocuk. Yediği çeşit çok az ve yesede çok az yer doyar. Aç bırak yer dediler, aç bıraktım yemedi, açlığa dayandı yinede yemedi. Biraz kurallı ol sen çok yumuşak annesin dediler, onuda denedim yemedi. Bir çocuk yemiyorsa vakti gelipte iştahı açılana kadar böyle gider. Sebebi hastalık olmadıkça içimiz rahat olsun, fıtratı böyle. Ne yaptıysam başaramadım , büyüyene kadar ne seviyorsa onu yedirmeğe karar verdim. Midesi küçülmesin yeterli.

Çocuğum eti ağzına sürmez. Etden alacağı vitamini farklı yöntemlerle veriyorum. Sebze de yemez. Buzluğumda sürekli  karışık sebzeler, kemikli et ve kemikli tavuk kaynatarak elde ettiğim sulardan bulundururum. Sanırım benim oğlan yarı vegan. 

Yemeği Tercih Ettikleri:


Domates çorbası , Mercimek çorbası , Makarna , Pirinç pilavı  ,Bulgur pilavı, Yaprak sarma. 

Bu yemekleri yaptığım öz sularla pişiriyorum. Ekmeksiz yemeği seviyor , nasıl seviyorsa öyle veriyorum. Bir gün bir koca tabak yiyor , diğer günler 4-5 kaşıktan fazla yemiyor ona da tamam diyorum. Yeteki faydalı ev yapımı bişeyler yesin diyorum sabrediyorum.

Tatlı yiyeceklere bayılır , bunlarıda mümkün olduğunca evde yapıyorum. Kendi ürettiğim tarıfler ile yapıyorum J . İstenirse bunun içinde bir  yazı hazırlayıp sizlere sunarım.

Puding , sütlaç , kek , sac böreği, tost, baklava , kurabiye , yaş pasta.. vs. bunların dışında birkaç tane daha vardır. Bunlarında tek tip (tatta ) olanlarını yer. Örneğin kek  kakaolu olmak zorunda eğer içine ceviz , üzüm vs. girerse ağzına sürmez. Hangisini nasıl severse öyle yapıyorum.

Çereze bayılır. Her akşam belli öçüde çerezini kesinlikle veririm. Örneğin 3 ceviz , 6-7 ad. 
Badem , bir avuç yer fıstığı, kabak çekirdeği.  

Meyve ve Çerez seviyor olması benim için joker avantaj. Hiç iştahı olmadığı günlerde sadece bunları veriyorum.

İnanın bende sizler gibi yiyen çocuklara özeniyorum. Tavuğun butunu eline alıp iştahla ıssıra ıssıra yediği günleri görmeği çok isterim.

NOT: Çocuğunuzu mutlaka doktara düzenli götürüp tahlillerini ve muayenesini yaptırın. Ve faydalı gıdalardan ne seviyorsa onu yesin. İstiyorsa 1 hafta makarna yesin fakat anne formüllü olsun.

Sevgiyle kalın,  J


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız için Teşekkür Ediyorum :-)

KIRMIZI PAPUÇLAR

KIRMIZI PAPUÇLAR

BİRREKLAM TV ( REKLAM İZLE KAZAN )